مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 02:502020-09-05اقتصادي

راتون از راهکارهای کاهش رنج برداشت برنج های خوابیده امسال


در پی بارش های تابستانی که بارید و موجب ورس در شالیزارها و افزایش رنج برداشت برنج شد می توان با توسعه پرورش راتون تا حدی زحمت مضاعف شالیکاران را جبران کرد.

- ایسنا/گیلان در پی بارش های تابستانی که بارید و موجب ورس در شالیزارها و افزایش رنج برداشت برنج شد می توان با توسعه پرورش راتون تا حدی زحمت مضاعف شالیکاران را جبران کرد.

برنج پس از گندم از مهمترین غلات مورد نیاز کشور ما محسوب می شود و به لحاظ نقشی که در الگوی مصرفی و تامین غذای مورد نیاز جامعه به عهده دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

استان های مازندران و گیلان مهمترین مناطق کشت برنج به شمار می آیند، اما شهرستان آستانه اشرفیه به دلیل وضعیت جغرافیایی و خاک مرغوبی و مطلوبی که دارد، برنجی بسیار باکیفیت از شالیزارهای آن به دست می آید که در کشور زبانزد هموطنان است.

امسال اگرچه بارش باران در زمان داشت این محصول موجب ورس شد اما خاک این شهرستان را برای پرورش راتون مناسب تر کرد.

با توجه به قیمت مناسبی که هم اکنون برنج داخلی در بازارها دارد، پیش بینی می شود که امسال تولید راتون در این شهرستان افزایش خوبی داشته باشد.

فریبرز ابراهیمی یکی از کشاورزان این شهرستان که شالیزارش در زمان بارش خسارت دیده است در گفت وگو با ایسنا گفت: از زمان نشاء برنج با توجه به آب و هوای خوبی که وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راتون از راهکارهای کاهش رنج برداشت برنج های خوابیده امسال

راتون از راهکارهای کاهش رنج برداشت برنج های خوابیده امسال